Прикладна математика
- Практична підготовка студентів ПМ
- Бази практик
- Репортажі про практичну підготовку
- Звіти про практики
- Навчальна практика з операційних систем та системного програмування
- Навчальна практика з програмування
- Навчальна практика з проектування баз даних
- Виробничо-технологічна практика
Про циклову комісію Прикладна математика
Фахового коледжу
Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ
Фаховий коледж Закарпатського угорського інституту імені Ф. Ракоці ІІ запрошує на навчання за спеціальністю «Прикладна математика» всіх бажаючих, які прагнуть отримати ґрунтовні знання та практичні навики прикладного застосування математики.
Майбутні техніки-програмісти вивчатимуть операційні системи, алгоритмічні мови, моделювання й програмування, архітектуру комп’ютерів та комп’ютерні мережі, матимуть можливість набути досвіду вирішення та реалізації практичних завдань різного характеру за допомогою ІТ-засобів.
Диплом фахового молодшого бакалавра надає право на продовження навчання у закладах вищої освіти, а також відкриває перспективи при працевлаштуванні й досягненні успішної кар’єри у ІТ-галузі чи дослідженні штучного інтелекту.
Комплексну й ґрунтовну професійну підготовку студентів за освітньо-професійною програмою «Прикладна математика» задля успішного оволодіння загальними та спеціальними фаховими компетентностями забезпечують викладачі циклової комісії. Вони постійно та системно вдосконалюють навчальний контент дисциплін професійного спрямування, орієнтованих на практику відповідно до очікувань кваліфікації техніка-програміста й потреб ринку праці. Наша мета – підготовка спеціалістів, які здатні до самоосвіти, до постійного самовдосконалення, розроблення нових нетрадиційних підходів з використанням сучасних інформаційних технологій, професіоналів, здатних осягнути сучасні світові тенденції в галузі моделювання, дослідження та аналізу прикладних задач, що виникають у різних сферах науки і техніки.
Викладачі циклової комісії «Прикладна математика» забезпечують викладання профільних предметів, які є основою професійної підготовки майбутніх техніків-програмістів здійснюють
В даний час до складу циклової комісії «Прикладна математика» входять п`ятеро викладачів, які мають відповідну кваліфікацію.
Голова циклової комісії:
Лайош Сіладі – викладач математики, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Викладає предмети професійної підготовки: елементарна математика, дискретна математика, чисельні методи, методи оптимізації, теорія ймовірностей та математична статистика; керівник практичної підготовки техніків-програмістів.
Ленард Шимон – викладач математики та інформатики, магістр математики.
Викладає навчальні дисципліни: технології, вступ до спеціальності, операційні системи та програмування, алгоритмічні мови, комп’ютерні системи та мережі; лаборант кабінету програмування та ІКТ_ веде також вибіркову дисципліну «Мова програмування Python».; відповідальний координатор конкурсу юних програмістів «Зірки професії».
Шимон Ленард – відповідальний адміністратор Центру інформатики ім. Т. Пушкаша, контролює роботу комп`ютерної мережі Фахового коледжу ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ.
Йожеф Сочка – викладач математики та інформатики, магістр математики.
Викладає виробниче та економічне моделювання та курс спеціалізації з програмування, який складається з модулів: поглиблення знань з мови програмування С ++ (покажчики, динамічне управління пам’яттю, функції), об’єктно-орієнтоване програмування, алгоритми та структури даних, веб-програмування, створення та розробка веб-додатків.
Сочка Й. започаткував проведення факультативних занять з алгоритмізації; розробник програми практикуму з програмування.
Чаба Кудлотяк – викладач математики, має значний досвід викладання різних курсів математики у вищій школі, досвідчений педагог. Для студентів спеціальності веде наступні дисципліни: математичний аналіз, лінійна алгебра, аналітична геометрія, диференційні рівняння та математична фізика, моделювання економічних та виробничих процесів. Він відповідає також за організацію комплексного іспиту з математики для випускників, проведення занять з різних розділів вищої математики.
Дежев Поллої – досвідчений викладач математики та інших дисциплін вищої математики, має багаторічний досвід викладання у вузі, активно бере участь в організації олімпіад, підготував корисні матеріали для вивчення елементарної математики, є наставником молодих спеціалістів.
В роботі циклової комісії постійно бере цчасть і Федір Полоі – викладач фізики та керівних практик студентів спеціальності, він також працює директором Центру інформатики імені Тіводара Пушкаша Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ, який є його обслуговуючим та навчальним підрозділом. Зважаючи на те, що до основних функцій центру відносяться експлуатація, підтримка та постійний розвиток ІТ, телекомунікаційних мереж та систем, їх апаратних та програмних елементів, забезпечення оптимальні умови роботи мереж та систем, що працюють в закладі, тому є можливість якісно організувати навчальні практики з операційних систем та системного програмування, з проектування баз даних та створення комп`ютерних мереж, а також виробничо-технологічної практики
В попередні роки серед членів циклової комісії, які в значній мірі долучилися до формування іміджу цієї спеціальності, створення навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, були ще й наступні педагоги.
Андраш Баті – викладач математики та інформатики, був відповідальним за розробку та редагування веб-сайту Фахового коледжу Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ; координував міжнародний конкурс юних програмістів «Зірки професії» .
Пал Мако – викладає фізику та астрономію для студентів усіх спеціальностей коледжу, автор циклу телеуроків з фізики, підготовка до складання ДПА/ЗНО (TV 21), лаборант кабінету фізики. Він референт бази даних розкладу навчальних занять, відповідальний за розклад та графіки семестрового контролю.
Шандор Марку – викладав інформатику та основи обчислювальної техніки, інженерну та комп’ютерну графіку, прикладні комп`ютерні програми, лаборант кабінету інформатики, був відповідальний за розбудову та налагодження зв’язку під час дистанційного навчання, роботу адміністрації закладу в режимі онлайн.
Олександра Молнар – викладач математики та інформатики, активно запроваджувала використання прикладних програмних пакетів у викладання різних навчальних дисциплін.
Тібор Надь – викладач інформатики, системно використовував сучасні технічні засоби для організації освітнього процесу, долучився до розробки різноманітних молодіжних тегів для студентів нашої спеціальності.
Мирослав Стойка –кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри математики та інформатики Закарпатського угорського інституту ім. Ф. Ракоці ІІ, викладав базові дисципліни вищої математики, створив сучасні цифрові ресурси для вивчення цих предметів.
Традиційним у роботі циклової комісії прикладної математики стало проведення предметного тижня під назвою Дні Неймана. Інтелектуальні конкурси, конференції, презентації, групові та індивідуальні змагання, зустрічі з досвідченими спеціалістами, професіоналами – ці заходи додають колориту серії програм, призначених для профорієнтаційної роботи й популяризації спеціальності. Цікавим та перспективним започаткуванням стала онлайн конференція за участю студентів спеціальності «Прикладна математика» та випускників попередніх років, які продовжують навчання за цим фахом. На основі розповідей колишніх студентів розгортаються змістовні дискусії щодо створення, удосконалення власних освітніх траєкторій, про широкий ринок для спеціалістів з прикладної математики, про орієнтири стосовно подальшого навчання та, навіть, можливостей пошукової роботи, можливості та важливість самоосвіти вже під час років навчання у коледжі.
Нововведенням у позанавчальній роботі комісії є підготовка і проведення інтерактивних заходів – Дні «ПМП». На заклик викладачів «Пробуй–Моделюй–Програмуй!» студенти можуть на практиці застосовувати свої знання з математики, інформатики та фізики, послуговуючись комп’ютерним програмним забезпеченням, виконують цікаві практичні завдання підвищеної складності. Започаткували також відзначення міжнародного свята математиків, День , коли при кафедрі математики та інформатики Інституту Ракоці проводяться цікаві групові змагання разом зі студентами всіх курсів кафедри.
Викладачі інформатики та комп`ютерних технологій щорічно долучаються протягом «Тижня комп’ютерної освіти» до міжнародної програми «Година коду», котра започаткована задля популяризації вивчення інформатики. Цей захід ставить за мету розвивати навички вирішення проблем, логіку і творчі здібності. Компетенції в галузі програмування є основою для успіху на будь-якому кар’єрному шляху в 21 столітті. За організації викладачів студенти коледжу всіх спеціальностей мають можливість під час виконання цікавих та доступних для кожного завдань попробувати себе в програмуванні та алгоритмізації і переконатися в тому, що кожен може здобути компетенції з основ інформатики.
Щороку у травні місяці відбувається захист курсових робіт, над якими працюють студенти ІІІ курсу. Після захисту курсових робіт викладачі, керівники робіт, організовують проведення науково-практичної конференції, на яку запрошують усіх студентів І, ІІ і IV курсів спеціальності «Прикладна математика». Юні науковці представляють результати своїх дослідницьких та практичних робіт, демонструють запрограмований продукт в дії, розповідають про труднощі та допущені помилки й можливі шляхи корекції, роблять висновки про перспективні плани досліджень. Виступи учасників мотивують інших студентів до вибору цікавих тем курсових робіт, проведення цікавих досліджень та виконання індивідуальних завдань з робототехніки, алгоритмізації й різного виду програмування.
У рамках Національного фестивалю, який щороку організовує Національний інститут професійної освіти Угорщини, майбутні програмісти долучаються до участі в інтерактивному конкурсі «Зірки професії», мета якого орієнтація молоді на оволодіння практичними навичками. Відповідальні викладачі циклової комісії організовують вибірковий етап конкурсу в коледжі, який відбувається в режимі онлайн, студенти виконують комплексні практичні завдання за програмою атестаційних іспитів спеціалістів з ІТ-систем та інфокомунікаційних мереж. Окремі студенти отримують запрошення на ІІ етап конкурсу, який вражає масовістю учасників і кількістю сучасних технічних засобів для побудови мережевої інфраструктури для малих і середніх підприємств.
Кращі студенти ІІ і ІІІ курсів змагаються за право брати участь в одномісячній літній практиці за Міжнародною програмою підтримки професійної та дуальної освіти ІТ фахівців. В рамках цієї спеціальної програми проводяться навчальні екскурсії, відвідування закладів професійної освіти в місті Будапешт, практичне навчання за сучасними технологіями з використанням цифрових та мультимедійних засобів в коледжах телекомунікацій та інформатики, а також спілкування з однолітками й активний відпочинок на природі.
Перший випуск здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня молодший спеціаліст спеціальності «Прикладна математика» відбувся у 2018 році. 22 студенти успішно виконали програму освітньо-професійної підготовки й отримали дипломи молодшого спеціаліста. Відповідно у 2019 році дипломованими техніками-програмістами стали 13, у 2020 році – 14 випускників. Випускники продовжуть навчання в Закарпатському угорському інституті імені Ференц Ракоці ІІ в галузях Фізико-математичні науки, Економіка та підприємництво. Наші випускники навчаються також у галузі Інформатики, інженерної інформатики та програмування в престижних закладах вищої освіти Угорщини, деякі з них працевлаштувалися в ІТ-фірмах. Вважаємо важливим, що угорськомовні студенти Закарпаття отримують якісну професійну підготовку рідною мовою й вільні у виборі професії, роду занять й місця подальшого навчання й працевлаштування.
Випуск 2022 | Тимбілдинг на свята в цифровому |
Привітання дівчатам від юнаків | Під час практики «Комп`ютерні мережі» |
Прикладники ніколи не скучають | Лабораторні заняття з інформатики |
“Кодуй! Створюй! Втілюй!” – Година коду у Фаховому коледжі ЗУІ
У 2024 році Фаховий коледж Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ успішно організував програму «Година коду» для студентів перших двох курсів. Метою заходу було зацікавити молодь програмуванням і сприяти розвитку цифрових навичок. В рамках програми учасники мали можливість освоїти основи кодування та поглибити свої знання через інтерактивні завдання. «Година коду » дала студентам можливість познайомитися з викликами і можливостями сучасного технологічного світу. Для студентів ця подія стала не тільки навчальним досвідом, але й важливим етапом для їхнього майбутнього розвитку.
Код-Логіка-Майбутнє: прикладні математики на Годині коду інституту Ракоці
На івенті «Година коду» (Hour of Code), організованій кафедрою математики та інформатики Закарпатського угорського інституту ім. Ференца Ракоці ІІ, цьогоріч були присутні і студенти спеціальності «Прикладна математика» Фахового коледжу. Цей захід має багаторічну традицію, вільно можуть долучатися всі здобувачі освіти.
«Година коду» — це глобальна ініціатива, мета якої — ознайомити з основами програмування через прості та захоплюючі проекти. Подія привернула увагу студентів усіх курсів: як тих, хто лише починає знайомитись з основами програмування, так і тих, хто вже має певний досвід у розробці програмних застосунків. Студенти отримали можливість взяти участь у заході разом з однокурсниками, які мають різний рівень знань та компетентностей, і попрацювати над цікавими та інтерактивними завданнями.
Викладачі кафедри математики та інформатики вручили дипломи та подарунки найбільш успішним учасникам, серед яких були й 5 наших студентів.
На крок ближче до майбутнього
21 листопада 2024 року здобувачі освіти Фахового коледжу ЗУІ ім. Ф. Ракоці ІІ, які освоюють освітньо-професійну програму підготовки фахових молодших бакалаврів із прикладної математики у супроводі викладачів циклової комісії «Прикладна математика» взяли участь у навчально-практичній екскурсії на завод «Flextronics» компанії «Flex Україна», що функціонує в місті Мукачево.
Компанія «Flex» відома в усьому світі своїми інноваційними технологіями та виробничими рішеннями, які відіграють ключову роль у багатьох галузях, зокрема в електроніці, автомобілебудуванні, виготовленні телекомунікаційних товарів, побутової техніки.
«Flex» – компанія-лідер у сфері технологій та виробництва, виготовляє передові продукти та комплектуючі для багатьох всесвітньо відомих брендів.
Учасники екскурсії отримали можливість зазирнути за лаштунки роботи глобальної технологічної компанії, де тісно переплітаються IT-сфера та виробництво світового рівня.
Фахівці компанії, які проводили екскурсію, звернули увагу на те, що у світі, де все більшу роль відіграє цифровізація виробництва, побутових послуг, роль прикладної математики та інформаційних технологій постійно зростає. Вони підкреслили, що перед студентами, які готові продовжити навчання в цій галузі, відкриваються безмежні.
Навчально-практична екскурсія стала для студентів дійсно мотивуючою, адже вони мали змогу переконатися, що навчальний матеріал, який викладають у коледжі, здобуті знання з математичних та ІТ дисциплін застосовуються для вирішення реальних проблем. Обробка даних, управління виробництвом, забезпечення якості, логістичні процеси – усе це неможливо уявити без використання комп’ютерів. Постійно потрібні нові програмні рішення та сучасні IT-методи для найрізноманітніших робочих процесів.
Здобувачі освіти набули нового практичного досвіду, побачили технологію виробничих процесів на власні очі та із захопленням спостерігали за тим, як це працює в такій масштабній компанії.
Представники заводу «Flextronics» були відкриті до діалогу та підкреслили, що вони із задоволенням приймуть на практику чи навіть на роботу юних фахівців, які цікавляться прикладною математикою, інформатикою та інженерією.
Цей візит став натхненним кроком до перспективного майбутнього – і, можливо, для декого з наших студентів саме «Flextronics» стане тим місцем, де майбутні програмісти зможуть зробити свої перші кроки на шляху до вершин професійної карְ’єри чи реалізації планів і здійснення заповітних мрій.
Навчальна практика на спеціальності «Прикладна математика»
У червні, після завершення заліково-екзаменаційної сесії, наші студенти проходять навчальні практики:
- з операційних систем та системного програмування – для студентів другого курсу;
- з програмування – для студентів третього курсу.
У рамках профільної дисципліни «Технології» студенти другого курсу мають можливість ознайомитися з основами роботи операційних систем та основами системного програмування. Під час практики, на базі набутих знань та навичок, студенти глибше вивчали будову операційних систем, їх типи, функції. Особлива увага приділялася управлінню процесами та пам’яттю, файловими системами та керуванню пристроями. Студенти набувають компетенції щодо управління ресурсами обчислювальних систем, взаємодії з прикладним програмним забезпеченням, вибору відповідної операційної системи та професійних налаштувань для вирішення спеціалізованих завдань. Важливою частиною програми є освоєння основ shell scripting, створення різних автоматизаційних скриптів для полегшення завдань системного адміністрування.
Для студентів третього курсу спеціальності практика з програмування є особливо важливою, оскільки метою є поглиблення і закріплення здобутих теоретичних і практичних знань, умінь та навичок. Студенти під керівництвом викладача опрацьовують різноманітні теми з алгоритмізації та програмування, що включає наступні етапи:
- обговорення поточної теми з керівником практики;
- комплексне опрацювання завдань групою та індивідуально в інтерактивному режимі під керівництвом та за допомогою викладача;
- документування виконання найскладніших частин отриманих програмних завдань: підготовлений звіт повинен містити опис завдання, деталізацію інформації щодо реалізації програми, опис та обґрунтування використання змінних, опис формалізації завдання та кроки виконання програми.
Опрацювання тем та реалізовані програмні коди сприяють розвитку фахових компетенцій та навичок. До них належать такі вміння, як математичний і логічний аналіз завдання, створення моделей; пошук оптимальних рішень; створення логічної схеми програми; використання алгоритмічних мов програмування; налагодження програм в інтегрованому середовищі розробки та експериментальна перевірка окремих етапів; перевірка ефективності реалізації.
Практична підготовка є важливою складовою освітньо-професійної програми підготовки спеціалістів. Викладачі коледжу постійно оновлюють базу завдань, використовують нові методи проведення занять з метою створення професійного середовища, що допомагає формувати спеціалістів, які готові та вміють виконувати різноманітні прикладні задачі.
Атестація фахових молодших бакалаврів з прикладної математики
Комплексний кваліфікаційний іспит як форма підсумкового контролю навчальних досягнень здобувачів фахової передвищої освіти за освітньо-професійною програмою «Прикладна математика» було проведено у Фаховому коледжі Закарпатського угорського інституту ім. Ф. Ракоці ІІ 26 червня 2024 року.
Завданням екзаменаційної комісії — у складі якої голова комісії: кандидат фізико-математичних наук Бортош Марія Юліївна, доцент кафедри алгебри та диференціальних рівнянь Ужгородського національного університету, зовнішній стейкхолдер: Ракчеєв Юрій В’ячеславович, старший співробітник ТОВ «ТВОПТИМУМ», Кіраль К.Б., заступник директора коледжу, Сіладі Л.Л., голова циклової комісії, викладачі фахових дисциплін Кудлотяк Ч.А., Сочка Й.І.,Шімон Л. — було встановлення відповідності рівня й обсягу знань, практичних умінь, загальних і фахових компетентностей, засвоєних здобувачами освіти за 4 роки навчання в коледжі, вимогам Стандарту фахової передвищої освіти «Прикладна математика».
Випускники 2024 року спеціальності 113 Прикладна математика продемонстрували екзаменаційній комісії здатність розв’язувати практичні задачі в професійній діяльності з використанням фундаментальних та спеціальних прикладних методів математичних і комп’ютерних наук для побудови, аналізу, удосконалення базових моделей вирішення задач прикладного, економічного та виробничого характеру. У процесі виконання практичних завдань, майбутні техніки-програмісти довели, що добре володіють навичками роботи у середовищах сучасних операційних систем, вміють користуватися стандартними офісними додатками, вміло застосовують сучасні технології програмування, а також тестування програмного забезпечення, оволоділи навичками створення математичних моделей задач прикладного характеру із застосуванням спеціалізованих програмних засобів. Випускники показали, що здатні розробляти алгоритми для опрацювання баз даних, програмні застосунки, працювати з інформаційними системами та ресурсами, розв’язувати професійні задачі за допомогою комп’ютерної техніки, обчислювальних мереж та Інтернету.
Бажаємо випускникам 2024 успішної реалізації різноманітних прикладних завдань професії техніка-програміста та втілення в життя власних ідей і творчих проєктів!
Виробничо-технологічна практика на спеціальності «Прикладна математика»
21 червня 2024 року завершилася шеститижнева практика студентів четвертого курсу.
Відповідно до освітньо-професійної програми, виробничо-технологічна практика (вартістю 9 кредитів) складалася з кількох частин:
- реалізація легковагової PHP MVC системи (на основі отриманих навчальних матеріалів): принципи, структура, функціонування та глибоке вивчення та розуміння ключових компонентів;
- вивчення популярної та сучасної PHP MVC системи, базове освоєння через практичне завдання;
- налаштування телекомунікаційних систем та мереж, апаратних, програмних, локальних та мережевих пристроїв; обслуговування комп’ютерних систем та мережевих пристроїв№
- освоєння основ програмування на VBA та макросів в Excel; вивчання використання інструментів Excel для аналізу та візуалізації даних: зведені таблиці та діаграми, інтерактивні інформаційні панелі;
- навчально-виробничі екскурсії, під час яких студенти знайомилися з комп’ютерними системами установ/компаній, робочими місцями фахівців, які їх обслуговують, а також з практичними завданнями, які потребують комп’ютерного управління та обробки даних;
- виконання індивідуального комплексного проекту.
Під час практики студенти повинні були документувати всі робочі процеси, демонструвати набуті знання, створені програмні продукти.
На захисті практики були представлені спільні та індивідуально виконані проектні завдання:
- Створення цифрової системи динамічного управління пристроями.
- Проектування та розробка веб-системи управління розкладом.
Йожеф Сочка та Ленард Шимон, викладачі, відповідальні за практику, організовували щоденні завдання так, щоб студенти набули досвіду виконання конкретних завдань у умовах, ідентичних до реальних виробничих: отримання завдання, складання відповідного робочого плану, точне ознайомлення з технологічними процесами та вимогами, отримання/пошук, обробка та інтерпретація теоретичного матеріалу, необхідного для виконання завдань, постійне тестування створених програмних продуктів, внесення необхідних коректив, документування результатів, презентація функціонування продукту. Важливим аспектом було також постійний пошук можливостей для покращення та вдосконалення алгоритмів, програмних кодів, методів вирішення завдань
Спільно виконані проекти та індивідуально створені цифрові продукти демонструють, що наші студенти володіють компетенціями, які дозволяють їм успішно працювати як технік-програміст, виконувати виробничі завдання за обраним фахом у своїй спеціальності. Вони мають відповідну базу знань і налаштовані на перманентну самоосвіту, що є необхідним для ефективної роботи у сучасному світі, що потребує вміння застосування найрізноманітніших комп’ютерних технологій.
Екскурсія прикладних математиків:
захоплююча подорож горами та долинами Карпат
Під самий кінець навчального року студенти 1-2-х курсів спеціальності «Прикладна математики» коледжу вирушили в захоплюючу екскурсію, що включала відвідування оглядового меморіалу «Панорама Фесті» на горі Кендерешке в околицях Мукачева, старовинного замку Сент-Міклош в смт. Чинадієво та чарівного водоспаду Скакало, що знаходиться в лісах гори Синяк в урочищі Нижнє Грабовище. Ця подорож після інтенсивного навчального процесу допомогла згадати пережиті разом події протягом навчального року, налаштуватися на канікули, та в черговий раз переконатися, що долаючи разом перешкоди, прикладаючи зусилля до впізнання нового, обов’язково отримаємо гарні результати – цього разу чудові враження від мальовничих пейзажів рідного краю, цікавої історії таємничих хоромів старовинного замку, сіл та міст рідного краю.
Ці спільні подорожі допомагають студентам не тільки насолодитися красою Закарпаття, розширювати свій кругозір, але й зміцнювати дружні стосунки та об’єднуватися як команда, що є важливим для майбутнього професійного розвитку.
Бажаємо всім набратися впродовж літа сил та гарно відпочити
«Прикладна математика: від теорії до практики» – онлайн конференція для здобувачів освіти спеціальності «Прикладна математика»
8 листопада 2023 року циклова комісія «Прикладна математика» Фахового коледжу Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ організувала онлайн конференцію «Прикладна математика: від теорії до практики». Ця подія стала винятковою можливістю для тих, хто цікавиться станом та перспективами розвитку професії програміста, дізнатися про останні розробки та практичне застосування прикладної математики в сучасному світі.
Цикл лекцій відкрив професор Міца Олександр, доктор технічних наук, завідувач кафедри інформаційних управляючих систем і технологій Ужгородського національного університету, голова журі IV етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики,. організатор Міжнародної літньої школи програмування, співорганізатор дослідницьких конкурсів Glushkov CYBER. Лектор представив систему роботи з обдарованою молоддю та проведення конкурсів для програмістів в Україні, також розповів про важливість та результати цих конкурсів. Систематичне та цілеспрямоване навчання здобувачів освіти й належна практична підготовка під керівництвом досвідчених викладачів, вміле поєднання методів прикладної математики та алгоритмізації є основою формування шляху фахівців до прогресу в IT-сфері й досягнення професійного успіху.
Другим спікером заходу був Тилищак Олександр, професор кафедри математики та інформатики Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці, який також є членом Закарпатської асоціації математиків та інформатиків. У презентації було висвітлено різні аспекти мови програмування Python, яка є однією з найбільш затребуваних і популярних мов сучасного програмування. Присутні мали можливість дізнатися про переваги цієї мови та широкий спектр областей її застосування.
Третю лекцію на конференції прочитав Орос Віктор, доцент кафедри теорії і методики професійної освіти та інноваційних технологій Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти. Він презентував свій досвідом роботи з використання штучного інтелекту та його практичного застосування в роботі фахівців із прикладної математики та інформатики.
Захід надав можливість науковцям-практикам презентувати свій досвід наукової, пошукової та педагогічної діяльності, став платформою для поглиблення співпраці у фахових питаннях. Проведена конференція сприяла підвищенню мотивації студентів до професійного розвитку та зміцненню зв’язку між фахівцями, а також спонукала викладачів циклової комісії «Прикладна математика» до модернізації освітньо-професійної програми підготовки фахових молодших бакалаврів з прикладної математики.
«Я створив новий, дивний світ із нічого»
Ці рядки написав 200 років тому Янош Бойаі, один із найоригінальніших угорських математиків усіх часів.
У 1823 році юний геній розробив основи неевклідової геометрії, і ось про це він пише у листі до свого батька. Отож 3 листопада 1823 року спокійно можна вважати днем народження нової геометрії, цього «нового, дивного світу».
Викладачі математики коледжу 3 листопада 2023 року постаралися привернути увагу студентів до цієї знаменної події. Плакати, розміщені в коридорах, відео та слайд-шоу, які можна було переглядати у фойє впродовж дня, презентували велич геніального науковця, розповідали про особливість та оригінальність ідей Бойаі.
Наступна цитата також походить від нього. «Я не люблю нічого робити наполовину, тобто погоджуватися зупинитись перед досконалістю». Це корисна порада і студентам і викладачам: всім нам потрібно прагнути до найкращого!
Навчально-практична екскурсія майбутніх програмістів
Наш коледж приділяє значну увагу практичній підготовці здобувачів фахової передвищої освіти. Фахівець з прикладної математики повинен вміти створювати математичні моделі економічних та виробничих процесів, які реалізуються з використанням комп’ютерних технологій.
3 жовтня 2023 року за планом циклової комісії «Прикладна математика» було проведено навчально-практичну екскурсію на спільне українсько-німецьке підприємство «Hoch-Bereg LTD», яке функціонує у місті Берегове. Здобувачі освіти 3-4-х курсів разом із випускниками коледжу, а також викладачами циклової комісії «Прикладна математика» відвідали ТОВ «Hoch-Bereg LTD», одне з підприємств регіону, на якому виробляють спортивні рукавиці для багатьох відомих брендів. Метою екскурсії було надати можливість нашим студентам ознайомитися з виробничими та операційними процесами на реальному підприємстві, отримати уявлення про типи комплексних завдань, для розв’язання яких чи керування якими необхідні сучасні цифрові застосунки.
Директор виробництва Гейза Товт підготував презентацію про роботу підприємства та виробничі процеси, які потребують застосування сучасних комп’ютерних програм. Результатом екскурсії стала домовленість між сторонами про спільний проєкт, в рамках якого здобувачі освіти та викладачі підготують спеціалізований програмний застосунок для удосконалення керування певними етапами виробничого процесу. Створення, вибір або модифікація програмного продукту, його цілеспрямоване застосування можливе тільки за умови розроблення такої моделі, в якій враховано специфіку виробництва. Сподіваємося, що наша співпраця буде успішною та результативною.
Дякуємо за пізнавальну й корисну екскурсію!
2023-2024
- Моніторинг навчальних досягнень 2023-2024 навчальний рік / І семестр
- Моніторинг роботи викладача 3D моделювання
- Моніторинг роботи викладача Аналітична геометрія
- Моніторинг роботи викладача Дискретна математика
- Моніторинг роботи викладача Математичний аналіз
- Моніторинг роботи викладача Спеціалізація з програмування
2022-2023
- Моніторинг оцінювання задоволеності якістю освітніх послуг 2022-2023 н.р.
- Моніторинг навчальних досягнень 2022-2023 навчальний рік / І семестр
- Моніторинг навчальних досягнень 2022-2023 навчальний рік / ІІ семестр
- Моніторинг роботи викладача Чисельні методи
- Моніторинг роботи викладача Архітектура ЕОМ і обчислювальні системи, мережі та комп`ютерні комунікації
- Моніторинг роботи викладача Мова програмування Python
- Моніторинг роботи викладача Моделювання виробничих та економічних процесів
2021-2022
- Моніторинг навчальних досягнень 2021-2022 навчальний рік / І семестр
- Моніторинг навчальних досягнень 2021-2022 навчальний рік / ІІ семестр
- Моніторинг роботи викладача Вибрані розділи вищої математики
- Моніторинг роботи викладача Математичний аналіз
- Моніторинг роботи викладача Бази даних та інформаційні системи
- Моніторинг роботи викладача Методи оптимізації
2020-2021
- Моніторинг навчальних досягнень 2020-2021 навчальний рік / І семестр
- Моніторинг навчальних досягнень 2020-2021 навчальний рік / ІІ семестр
- Моніторинг роботи викладача Спеціалізація з програмування
- Моніторинг роботи викладача Алгоритмічні мови та програмування
- Моніторинг роботи викладача Теорія ймовірності та математична статистика
- Моніторинг роботи викладача Лінійна алгебра