Навчання за моделлю «перевернутий клас»

У Фаховому коледжі ЗУУ ім. Ф. Ракоці ІІ на ІІІ курсі для здобувачів фахової передвищої освіти, які навчаються за спеціальностями «Прикладна математика» та «Туризм і рекреація» за моделлю «перевернутий клас» було проведено навчальне заняття (Flipped Classroom) з навчальної дисципліни «Основи філософських знань» на тему «Філософія України» (викладач – к.ф.н., доцент  Надія Василівна Маринець).

Навчання за моделлю «перевернутий клас» кардинально змінює розподіл навчального часу та підвищує продуктивність роботи. На підготовчому етапі здобувачі освіти отримують інформацію про джерела пошуку теоретичного матеріалу для самостійного опрацювання. Цей етап необхідний для того, щоб перемістити когнітивні процеси (запам’ятовування, розуміння) за межі аудиторії. Подібне завдання стимулює пізнавальну активність старшокурсників.

Основний теоретичний матеріал про філософське Просвітництво в Україні, зокрема ідеї Феофана Прокоповича та концепцію «сродної праці» Григорія Сковороди, студенти опрацювали вдома. На основі теорії підготовили тематичні міні-презентацій за такими історико-філософськими питаннями: «Філософська думка Київської Русі», «Розвиток філософії в духовній культурі України XIV—XVII ст.», «Кирило-Мефодіївське товариство. Філософські та суспільно-політичні погляди Тараса Шевченка», а також «Суспільно-політична та філософська думка в Україні кінця XIX–XX століть».

Опрацювання теорії до заняття дозволило використати аудиторний час на аналіз, аргументацію та розвиток філософської культури мислення здобувачів освіти замість традиційного конспектування лекційного матеріалу. Цей підхід змінює роль здобувача освіти, який стає активним учасником навчального процесу, а викладач  виконує роль консультанта й координатора.

fb-share-icon
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial