
Технологічна практика на IV курсі спеціальності «Прикладна математика»
Студенти-випускники спеціальності «Прикладна математика» Фахового коледжу Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці II успішно завершили один із ключових етапів освітньо-професійної програми — технологічну практику. Основна мета практики полягала в тому, щоб студенти змогли застосувати свої знання у реальних проєктних ситуаціях, здобули нові цифрові навички та отримали уявлення про функціонування локальних роботодавців.
Програма практики складалася з трьох основних етапів. Першим етапом стало засвоєння нових знань і вмінь — зокрема, щодо структури MVC-фреймворків, використання Laravel, налаштування мережевих систем, а також роботи з макросами Excel, програмування на VBA, аналізу даних і візуалізації інформації. Наступним кроком стало ознайомлення з діяльністю місцевих компаній і установ, що сприяло кращому професійному орієнтуванню студентів.
У завершальній, найважливішій частині практики студенти працювали в командах по чотири особи над реалізацією комплексного командного проєкту. Завданням було створення вебзастосунку соціальної мережі за зразком Instagram, з базовим функціоналом: реєстрація, вхід у систему, керування профілем, завантаження зображень і додавання друзів.
Кожна команда також мала реалізувати унікальні розширення для свого застосунку. Одна з команд додала можливість коментування фото друзів, інша — розробила стрічку новин, яка відображає публікації друзів у хронологічному порядку з можливістю пагінації.
Студенти поділили між собою обов’язки за напрямками: частина команди відповідала за UI/UX-дизайн та frontend-реалізацію, інші — за розробку бази даних і серверної логіки. У процесі роботи акцент робився не лише на технічних знаннях, а й на командній взаємодії, грамотному документуванні процесів та спільній відповідальності.
Виконані завдання яскраво продемонстрували практичну спрямованість навчання за спеціальністю «Прикладна математика»: студенти не просто використовували технологічні рішення, а й моделювали проблеми, проєктували системи та реалізовували їх у командній роботі з розподіленими ролями. Такі практики не лише поглиблюють фахову підготовку, але й розвивають важливі soft skills — ефективну комунікацію, командну роботу, відповідальність і проєктне мислення — якості, що є незамінними на сучасному ринку праці.
Успішні захисти проєктів підтвердили, що наші студенти готові вступити на ринок цифрових професій, можуть самостійно і в команді роз’язувати прикладні завдання, отримані від замовників.

